Ingen har väl missat de lyxiga doftljusen från K Lundqvist. Mannen bakom de populära doftljusen är den välkända bloggaren Stoffisen, som även blivit min sköna cybervän. Idag kan jag stolt presentera Stoffe som nu gästbloggar hos mig. Här är hans hans fascinerande framgångssaga från dröm till verklighet och allt börjar med utbrändhet.
Let me share my story with you
Mitt namn är Kristoffer Lundqvist, och jag driver företaget Design by K. Lundqvist Stockholm.
Företaget har lanserade första kollektionen 2014 – November och finns idag hos 30 selected retailers.
För några veckor sedan fick jag en förfrågan av Maria på Inredningsvis att dela med mig av min berättelse till Er. Det tackade jag gladeligen ja till, dels för att jag har en story to tell, men också för att bevisa för att vägen till lycka att våga tro på sina drömmar.
Jag har alltid varit en arbetsmyra som strävat efter att dra alla strån till stacken utan att be om hjälp. Jag har kämpat mig upp för många mentala uppförsbackar i min karriär, inte för att jag hade mindre kunskap än mina medarbetare, men för att visa att jag var rätt person på rätt plats.

Allt börjar med riktigt bra marknadsföring och det har verkligen Stoffe lyckats med:)
Ett doftljus av hopp tänds
Som rekryteringschef visade jag på enastående resultat i vår grupp, men med 2000-talets egenbyggda krav flåsande i nacken var jag aldrig nöjd. Att jag fick en magisk löneförhöjning gjorde mig inte stolt – tvärtom – jag blev stressad, för nu skulle jag vara tvungen att leverera större resultat. Så var såklart inte fallet, utan det var bara den otydliga självbilden som gav mig en puff i fel riktigt. Till den dagen, som faktiskt blev min räddning. Jag tog slut. Reservtanken var slut! En panikångest föddes.
Jag vågar prata om den för att den inte skrämmer mig. Det blev istället min vän då jag fick order till sjukskrivning och låta min kropp, men allra minst mitt sinne vila ut. Det var den bästa vinsten någonsin för mig, kanske till och med en räddning.
Med ett glas vin i handen i min centralt belägna lägenhet i Stockholm några kvällar efter ”bensinstoppet” kröp känslan av att göra en egen historia fram.
Jag skulle komma tillbaka som Kristoffer igen, men denna gång på egen hand. Jag hade inte skakat hand med ”the End” snarare bytt ut birollen till huvudpersonen i mitt egna liv. Saknaden att skapa, styra min egen tid men allra minst ge utlopp för min energi i eget projekt. Det fick bära eller brista. Jag sa upp mig från min tjänst som anställd och innan jag visste ordet av det så var jag plötsligt i full show med att skissa på företagets logga.
Loggan symboliserar mitt namn. K Lundqvist
Stockholm symboliserar staden där drömmen blev född.
Ps: Till hösten lanseras dessa vackra och stilfulla Reed Diffusers.
Prestige Collection är den förstfödda kollektionen av doftljus och har en touch av manligt och kvinnligt som Maria (Inredningsvis) recenserade kollektionen – Både i dofter och design.
Varumärket är mitt skötebarn och precis som vilken förälder som helst så har jag med omsorg låtit kollektionen andas design och Kvalité – Luxury in a box.
Doftljusen ligger i lyxiga glasbehållare i pianolack och finns i de klassiska färgerna svart eller vitt. rigid box. Alla doftljus ligger i en sk. dustbag.
K Lundqvist doftljus finns i 5 ljuvliga dofter – Black Cashmere, White Pearls, Hot Couture, Luxury Diamond och Queen Lily.
DU är unik!
Och det är den du möter i kön på ICA också.
Kristoffer Lundqvist – K.L founder & Owner