Gästblogg: Historien bakom K Lundqvist doftljus

Ingen har väl missat de lyxiga doftljusen från K Lundqvist. Mannen bakom de populära doftljusen är den välkända bloggaren Stoffisen, som även blivit min sköna cybervän. Idag kan jag stolt presentera Stoffe som nu gästbloggar hos mig. Här är hans hans fascinerande framgångssaga från dröm till verklighet och allt börjar med utbrändhet.

Let me share my story with you

Mitt namn är Kristoffer Lundqvist, och jag driver företaget Design by K. Lundqvist Stockholm.
Företaget har lanserade första kollektionen 2014 – November och finns idag hos 30 selected retailers.

För några veckor sedan fick jag en förfrågan av Maria på Inredningsvis att dela med mig av min berättelse till Er. Det tackade jag gladeligen ja till, dels för att jag har en story to tell, men också för att bevisa för att vägen till lycka att våga tro på sina drömmar.

Jag har alltid varit en arbetsmyra som strävat efter att dra alla strån till stacken utan att be om hjälp. Jag har kämpat mig upp för många mentala uppförsbackar i min karriär, inte för att jag hade mindre kunskap än mina medarbetare, men för att visa att jag var rätt person på rätt plats.

doftljus

Allt börjar med riktigt bra marknadsföring och det har verkligen Stoffe lyckats med:)

 Ett doftljus av hopp tänds

Som rekryteringschef visade jag på enastående resultat i vår grupp, men med 2000-talets egenbyggda krav flåsande i nacken var jag aldrig nöjd. Att jag fick en magisk löneförhöjning gjorde mig inte stolt – tvärtom – jag blev stressad, för nu skulle jag vara tvungen att leverera större resultat. Så var såklart inte fallet, utan det var bara den otydliga självbilden som gav mig en puff i fel riktigt. Till den dagen, som faktiskt blev min räddning. Jag tog slut. Reservtanken var slut! En panikångest föddes.

Jag vågar prata om den för att den inte skrämmer mig. Det blev istället min vän då jag fick order till sjukskrivning och låta min kropp, men allra minst mitt sinne vila ut. Det var den bästa vinsten någonsin för mig, kanske till och med en räddning.
Med ett glas vin i handen i min centralt belägna lägenhet i Stockholm några kvällar efter ”bensinstoppet” kröp känslan av att göra en egen historia fram.

doftljus online

Jag skulle komma tillbaka som Kristoffer igen, men denna gång på egen hand. Jag hade inte skakat hand med ”the End” snarare bytt ut birollen till huvudpersonen i mitt egna liv. Saknaden att skapa, styra min egen tid men allra minst ge utlopp för min energi i eget projekt. Det fick bära eller brista. Jag sa upp mig från min tjänst som anställd och innan jag visste ordet av det så var jag plötsligt i full show med att skissa på företagets logga.

doftljus K Lundqvist
Loggan symboliserar mitt namn. K Lundqvist
Stockholm symboliserar staden där drömmen blev född.

doftljus billigt

Ps: Till hösten lanseras dessa vackra och stilfulla Reed Diffusers.

stoffe

Prestige Collection är den förstfödda kollektionen av doftljus och har en touch av manligt och kvinnligt som Maria (Inredningsvis) recenserade kollektionen – Både i dofter och design.

Varumärket är mitt skötebarn och precis som vilken förälder som helst så har jag med omsorg låtit kollektionen andas design och Kvalité – Luxury in a box.

Doftljusen ligger i lyxiga glasbehållare i pianolack och finns i de klassiska färgerna svart eller vitt. rigid box. Alla doftljus ligger i en sk. dustbag.

K Lundqvist doftljus finns i 5 ljuvliga dofter – Black Cashmere, White Pearls, Hot Couture, Luxury Diamond och Queen Lily.

doftljus lyxiga

DU är unik!
Och det är den du möter i kön på ICA också.
Kristoffer Lundqvist – K.L founder & Owner

www.klundqvist.com



inredningsvis facebook inredningsvis twitter inredningsvis pinterest
<< share this post!
  • Svenska
  • English


10 Responses to Gästblogg: Historien bakom K Lundqvist doftljus

  1. mickandialog fredag, april 24, 2015 at 13:28 #

    Härligt inlägg, Maria och Stoffe.
    Det här är ju sofistikation ut i fingerspetsarna. Anekdoten, designen, marknadsföringen.
    Personligen känner jag en lockelse till dofterna. Känns sobert och sensuellt på något vis. Förpackningarna ger en extra känsla av lyx. Vill bara känna på en förpackning, öppna den försiktigt och dofta lite.
    Får väl besöka någon Göteborgsbutik för närmare inspektion.
    kramis

    • Design by K Lundqvist Stockholm fredag, april 24, 2015 at 17:01 #

      Tack för dina fantastiskt värmande ord.
      Det har varit ett tuff utmaning men den är också rolig. Allra minst utvecklande för mig.
      det roliga i kråksången är att all press kommit naturligt väg – vilket är ett hjärtligt betyg

      Med hjärtliga hälsningar
      Kristoffer

  2. Lillabus fredag, april 24, 2015 at 14:06 #

    Härlig historia. Och bara själva förpackningen som inger lyx gör att man vill köpa ljusen. Dessutom verkar dofterna väldigt intressanta.

    • Design by K Lundqvist Stockholm fredag, april 24, 2015 at 17:02 #

      Tack bästa du,
      Tanken med dofterna i denna kollektion är att det ska finnas en för varje personlighet

      med hjärtliga hälsningar
      Kristoffer

  3. Anshul fredag, april 24, 2015 at 18:28 #

    The packaging is indeed gorgeous!! Luxurious, rather!!! It’s enough reason for me to purchase this perfume :) Love the story behind it :)

  4. Design by K Lundqvist Stockholm fredag, april 24, 2015 at 19:13 #

    Oh, thank you for your kind words.
    I have worked with the design for a long time before the collection were launched. But to be able to ”score” in the boutiques in the sale is the best grade ever.

    Love and greetings
    Kristoffer

  5. Lenya fredag, april 24, 2015 at 20:25 #

    The packaging looks so elegant and luxurious. Simply beautiful.
    hugs
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

  6. Linn♡ fredag, april 24, 2015 at 22:41 #

    åh dem lät riktigt bra:DD

    Hoppas du haft en bra dag♡♡

  7. sonia // daring coco lördag, april 25, 2015 at 04:21 #

    What a story to a product and my it has come such a long way in a short amount of time! That is very impressive and I can see why, the packing itself oozes decadence, anyone in it’s presence would feel an overwhelming need to own one or three!

    Sxx
    http://www.daringcoco.com

  8. Caro* tisdag, april 28, 2015 at 23:38 #

    Very nice products. The packaging is very chic :)

Kommentera